Plan kursu
Kurs Jira jest przeznaczony dla osób początkujących, którzy są na etapie szukania pierwszej pracy. Dzięki temu kursowi dowiesz się jak wygląda codzienna praca przy zwinnym wytwarzaniu oprogramowania.
Omówienie koncepcji Agile
W pierwszym module omówimy koncepcję Agile. Dowiemy się między innymi co oznaczają takie pojęcia jak Scrum, Backlog, Sprint, kim jest Scrum Master oraz czym jest Kanban.
Praktyczne zastosowanie JIRA
Rozpoczynając ten moduł kursu zaczniemy od stworzenia nowego projektu w szablonie Scrum. Kolejnym krokiem będzie przejście do zakładki Backlog i omówienie do czego ona służy. Dowiemy się także czym jest Tablica a jest to kluczowa zakładka bo na niej będą znajdowały się aktualne zadania. Zajmiemy się także tworzeniem różnych typów zgłoszeń takich jak: Epik, Story, Zgłoszenie z błędem, Zadanie oraz Podzadanie.
Gdy już omówimy kluczowe funkcję to zajmiemy się tworzeniem pierwszego Sprintu. Wszystkie zadania jakie stworzymy przeniesiemy z backlog’u to sprintu i skonfigurujemy odpowiednio przepływ pracy. Zajmiemy się także tworzeniem nowego projektu w szablonie Kanban i na tym etapie omówimy różnicę pomiędzy Scrum a Kanban.
Kluczową funkcją Jira są filtry wyszukiwania, pozwalające nam w łatwy sposób odnaleźć zgłoszenie które szukamy. Filtrów również będziemy się uczyć – zarówno tych podstawowych jak i zaawansowanych.
Na końcu tego modułu stworzymy stronę projektu oraz omówimy do czego taką stronę projektu się stosuje, zautomatyzujemy przepływ pracy i utworzymy nowe skróty.
Zarządzanie Pulpitami
Dzięki pulpitom mamy możliwość szybkiego i łatwego podglądu kluczowych dla nas informacji. Np. ile czasu zajął dany sprint, jakie są do nas przypisane zadania a także ostatnią aktywność innych użytkowników. Utworzymy kilka pulpitów i dopasujemy je do naszych potrzeb.
Jira Zarządzanie
Moduł jest poświęcony nauce zarządzania projektami w Jira. Zaczniemy od edycji szczegółów projektów, które pozwalają nam na ustawienie nazwy projektu oraz zmiany zdjęcia projektu. Skonfigurujemy tablicę, dodając do niej odpowiednie kolumny oraz przepływ pomiędzy kolumnami.
Zajmiemy się także tworzeniem różnych typów zgłoszeń i zarządzania polami jakie te typy zgłoszeń mają posiadać. A na końcu dojdziemy do takich zakładek jak automatyzacja, ustawienia powiadomień, dodatkowe funkcję oraz aplikację.